Μετάφραση-Επιμέλεια: Παναγιώτης Μανιάτης //

Ο Σύνδεσμος Καλλιτεχνών Καβαλέτου δημιουργήθηκε τυπικά το 1925 και στους κόλπους του περιελάμβανε μεταξύ άλλων τους Yurii Annenkov, Alexandr Deineka, Yurii Pimenov και David Shterenberg. Πραγματοποίησε τέσσερις εκθέσεις στη Μόσχα από το 1925 ως το 1928, και η «Πλατφόρμα» διατυπώθηκε το 1929, βασισμένη πιθανότατα στη διάλεξη του Shterenberg στην Κομμουνιστική Ακαδημία της Μόσχας τον Μάιο του 1928, αλλά δημοσιεύτηκε το 1933 στη Συλλογή «Δεκαπέντε χρόνια Σοβιετικής Τέχνης».

 

Πλατφόρμα

Ο Σύνδεσμος Καλλιτεχνών Καβαλέτου σκοπεύει να ενώσει τους καλλιτέχνες που κάνουν πρακτική δουλειά στο πεδίο των εικαστικών τεχνών στη βάση του παρακάτω προγράμματος:

  1. Στην εποχή της Σοσιαλιστικής οικοδόμησης οι δραστήριες δυνάμεις της τέχνης πρέπει να συμμετέχουν σ’ αυτή  την οικοδόμηση ·  επιπλέον, πρέπει  να είναι ένας από τους παράγοντες της πολιτιστικής επανάστασης  επιδρώντας στην ανακατασκευή και στο ντιζάιν του νέου τρόπου ζωής μας και στη δημιουργία νέας Σοσιαλιστικής κουλτούρας.
  2. Πιστεύοντας ότι μόνο μια τέχνη υψηλής ποιότητας μπορεί να βάλει στον εαυτό της τέτοια καθήκοντα, θεωρούμε ουσιώδες, μέσα στις συνθήκες της σύγχρονης ανάπτυξης της τέχνης, να προβάλουμε τις βασικές γραμμές που πρέπει να ακολουθήσει η δουλειά μας στον τομέα των εικαστικών τεχνών. Αυτές είναι:

α) Η απόρριψη της αφαίρεσης και της μίμησης των περιπλανώμενων στο θέμα

β) Η απόρριψη του σκιαγραφήματος σα φαινόμενο καμουφλαρισμένου ερασιτεχνισμού

γ) Η απόρριψη του ψευτό-Σεζανισμού που αποσυνθέτει την πειθαρχία της μορφής, του σχεδίου, του χρώματος

δ) Επαναστατικό σύγχρονο πνεύμα και σαφήνεια στην επιλογή θέματος

ε) Φιλοδοξία για απόλυτη δεξιοτεχνία στον τομέα της θεματικής ζωγραφικής πινάκων, του σχεδίου, και της γλυπτικής  στην πορεία μιας παραπέρα ανάπτυξης των μορφικών επιτευγμάτων των τελευταίων χρόνων

στ) Φιλοδοξία να κάνουμε την εικόνα ολοκληρωμένο πίνακα

ζ) Προσανατολισμός προς νέους καλλιτέχνες

πηγή:  Russian Art of the Avant-Garde Theory and Criticism 1902-1934, Edited and Translated by John E. Bowlt, The Viking Press, New York, 1976, σελ. 281.

Advertisements